Dortisimo.cz s.r.o.
Prosecká 682/117 190 00, Praha 9
IČ: 24239241
DIČ: CZ24239241

Reklamační řád
Tento reklamační řád pro prodej zboží (dále jen „Reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím e-shopu Dortisimo.cz, který provozuje společnost:
Dortisimo.cz s.r.o., se sídlem Prosecká 682/117, Prosek, 190 00 Praha 9
IČ: 24239241
DIČ: CZ24239241
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 201508
doručovací adresa: Dortisimo.cz s.r.o., Toužimská 897/E1, 199 00 Praha
kontaktní telefonní číslo: +420 739 699 384 (po–pá 7:00–15:00 hod.)
kontaktní e-mail: reklamace@dortisimo.cz
1. Za jaké vady zboží odpovídáme?
1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
- má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů;
- se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
- odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a
- nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v době dvou let od převzetí. Nad rámec zákonné odpovědnosti za vady neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek pro prodej zboží.
1.3. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
2. Jaká dlouhá je tzv. záruční doba?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí lhůta k vytknutí vady, která se na věci projeví (dále jen „záruční doba“) dva roky od převzetí zboží.
2.2. Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, trvá záruční doba do tohoto data.
2.3. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, nezačíná na vyměněné zboží nebo jeho novou součástku běžet nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat.
3. Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem (zákonem č. 89/2012 Sb.), zejména § 2099 až 2112, a také § 2158 až 2174.
3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
a) Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
b) Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada, vada se vyskytla v záruční době, nebo nebyla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace, můžete požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
c) Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy, kdy lze vadu odstranit či vám poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny.
Právo na výměnu zboží vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část (součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že je vadná pouze součást zboží, vyměníme vám tuto součást.
d) Oprava věci
Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení (tj. od uplatnění reklamace až do doby jejího vyřízení) ukáže, že nelze zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný způsob vyřízení reklamace.
e) Vrácení peněz (jako důsledek odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
- dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo
- nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
- zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
- se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
- nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace či nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.
3.3. Podmínkou pro výměnu zboží, nebo vrácení peněz (resp. odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy:
a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) jste použili věc ještě před objevením vady;
c) jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo
d) jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím věci věděli;
- jste vadu sami způsobili; nebo
- uplynula záruční doba.
4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (za opotřebení způsobené užíváním se považuje i snížení kapacity baterií a akumulátorů);
- věci prodávané za nižší cenu ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
- vyplývá-li to z povahy věci (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).
5. Jak postupovat při reklamaci?
5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
5.2. Reklamace přijímáme osobně v kterékoli naší provozovně (prodejně), poštou pak na doručovací a e-mailové adrese uvedené v záhlaví tohoto Reklamačního řádu.
5.3. Doporučený postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat e-mailem či písemně a přiložit fotografie zboží, ze kterých je zjevný důvod reklamace; nezapomeňte přiložit Vaše kontaktní údaje
- zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto Reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, přiměřenou slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné součásti, opravu věci, odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto Reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
- reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo bezprostředně poté (a nikoliv na dobírku) na adresu dohodnuté provozovny, přičemž při zasílání je nutné zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení; v případě, že doručení reklamovaného zboží není nutné a jsou pro posouzení vady dostačující vámi zaslané fotografie či video, vás budeme informovat;
- pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad-fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků doporučeného postupu nebrání kladnému vyřízení reklamace v souladu se zákonem.
5.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
5.5. Reklamaci včetně odstranění vady vyřizujeme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s vámi nedohodneme na delší lhůtě. O vyřízení reklamace vás ve stejné lhůtě informujeme.
5.6. Pokud zvolíte právo z vadného plnění, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo z vadného plnění v souladu s tímto Reklamačním řádem a občanským zákoníkem.
5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Po vyřízení reklamace vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
5.8. V souladu se zákonem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění oprávněné reklamace zboží. Toto právo musíte uplatnit nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
5.9. Tento Reklamační řád se přiměřeně použije i pro reklamaci služeb.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 1. 9. 2025.
